بررسی و معرفی 3 سیستم رانش طراحی شده برای پیاده سازی بر روی خودرو برقی شهری سبک و سنگین
در این بررسی برای 3 نوع خودرو شهری در کلاسبندی خودروهای هاچبک شهری یا میکروکار با وزن ناخالص 1200 کیلوگرم شبیه به خودروهای دوو ماتیز و ام وی ام 110، خودروهای سدان و هاچبک سایز متوسط با وزن ناخالص 1500 کیلوگرم شبیه به خودروهای کوییک، ساینا و تیبا و خودروهای کراس اوور با وزن نا خالص 2500 کیلوگرم، سیستم رانش طراحی شده مشاهده میشود.
خودرو برقی با وزن کلی 1200 کیلوگرم، شیب پیمایی 26 درصد، سرعت نهایی 110 کیلومتر برساعت و توان بیشینه 35 کیلووات
مشخصات طراحی سیستم رانش با توان نامی 15 کیلووات و توان بیشینه 35 کیلووات جهت پیاده سازی بر روی خودرو الکتریکی با وزن کلی 1200 کیلوگرم که طبق طراحی های انجام شده، قطر چرخ 55 سانتی متر و ضریب دنده 1 به 8.5 به سرعت نهایی 110 کیلومتر برساعت رسیده و بیشینه شیب پیمایی 26 درصد معادل 14.5 درجه دارد در جدول زیر قابل مشاهده است. با پک باتری لیتیوم 144 ولت 90 آمپر ساعت، این خودرو تمام برقی پیمایش میانگین 85 کیلومتر با سرعت نهایی دارد.
مدل موتور : HAX-35-100-144 | ||||||
توان نامی | گشتاور نامی | شیب پیمایی | ظرفیت باتری | |||
15 kW | 32 Nm | 26 % | 26 kWh | |||
توان بیشینه | گشتاور بیشینه | سرعت نهایی | مسافت پیمایشی | |||
35 kW | 100 Nm | 110 km/h | 230 km | |||
توان سرعت نهایی | ضریب دنده | وزن خالص | مصرف انرژی | |||
14.7 kW | 8.5 | 900 kg | 135 Wh/km | |||
ولتاژ | قطر چرخ | وزن ناخالص | قیمت میانگین | |||
144 V | 55 cm | 1200 kg | 00,000 دلار |
مصرف انرژی این سیستم رانش برابر 135 وات ساعت بر کیلومتر و مسافت پیمایشی 230 کیلومتر در شرایط با پیمایش در سرعت نهایی 110 کیلومتر بر ساعت در شیب 0 درصد محاسبه شده است.
خودرو برقی با وزن کلی 1500 کیلوگرم، شیب پیمایی 30 درصد، سرعت نهایی 120 کیلومتر برساعت و توان بیشینه 45 کیلووات
مشخصات طراحی سیستم رانش با توان نامی 20 کیلووات و توان بیشینه 45 کیلووات جهت پیاده سازی بر روی خودرو الکتریکی با وزن کلی 1.5 تن که طبق طراحی های انجام شده، قطر چرخ 55 سانتی متر و ضریب دنده 1 به 10.5 به سرعت نهایی 120 کیلومتر برساعت رسیده و بیشینه شیب پیمایی 30 درصد معادل 16.7 درجه دارد در جدول زیر قابل مشاهده است. با پک باتری لیتیوم 320 ولت 90 آمپر ساعت، این خودرو تمام برقی پیمایش میانگین 200 کیلومتر با سرعت نهایی دارد.
مدل موتور : HAX45-120-320 | ||||||
توان نامی | گشتاور نامی | شیب پیمایی | ظرفیت باتری | |||
20 kW | 47 Nm | 30 % | 28.8 kWh | |||
توان بیشینه | گشتاور بیشینه | سرعت نهایی | مسافت پیمایشی | |||
45 kW | 120 Nm | 120 km/h | 210 km | |||
توان سرعت نهایی | ضریب دنده | وزن خالص | مصرف انرژی | |||
19.9 kW | 10.5 | 1100 kg | 166 Wh/km | |||
ولتاژ | قطر چرخ | وزن ناخالص | قیمت میانگین | |||
320 V | 55 cm | 1500 kg | 00,000 دلار |
مصرف انرژی این سیستم رانش برابر 166 وات ساعت بر کیلومتر و مسافت پیمایشی 210 کیلومتر در شرایط با پیمایش در سرعت نهایی 120 کیلومتر بر ساعت در شیب 0 درصد محاسبه شده است.
خودرو برقی با وزن کلی 2500 کیلوگرم، شیب پیمایی 23 درصد، سرعت نهایی 130 کیلومتر برساعت و توان بیشینه 70 کیلووات
مشخصات طراحی سیستم رانش با توان نامی 30 کیلووات و توان بیشینه 70 کیلووات جهت پیاده سازی بر روی خودرو الکتریکی با وزن کلی 2.5 تن که طبق طراحی های انجام شده، قطر چرخ 60 سانتی متر و ضریب دنده 1 به 10.5 به سرعت نهایی 130 کیلومتر برساعت رسیده و بیشینه شیب پیمایی 23 درصد معادل 13 درجه دارد در جدول زیر قابل مشاهده است. با پک باتری لیتیوم 336 ولت 150 آمپر ساعت، این خودرو تمام برقی پیمایش میانگین 270 کیلومتر با سرعت نهایی دارد.
مدل موتور : HAX70-165-336 | ||||||
توان نامی | گشتاور نامی | شیب پیمایی | ظرفیت باتری | |||
30 kW | 70 Nm | 23 % | 50.4 kWh | |||
توان بیشینه | گشتاور بیشینه | سرعت نهایی | مسافت پیمایشی | |||
70 kW | 165 Nm | 130 km/h | 270 km | |||
توان سرعت نهایی | ضریب دنده | وزن خالص | مصرف انرژی | |||
29.2 kW | 10.5 | 1800 kg | 224 Wh/km | |||
ولتاژ | قطر چرخ | وزن ناخالص | قیمت میانگین | |||
336 V | 60 cm | 2500 kg | 00,000 دلار |
مصرف انرژی این سیستم رانش برابر 224 وات ساعت بر کیلومتر و مسافت پیمایشی 270 کیلومتر در شرایط با پیمایش در سرعت نهایی 130 کیلومتر بر ساعت در شیب 0 درصد محاسبه شده است.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |