menusearch
hax.co.ir

طراحی سیستم رانش خودرو برقی شهری سبک و سنگین

- HAX - طراحی، مهندسی و ساخت خودروهای الکتريکی و قطعات وابسته

۱۴۰۱/۳/۲۸ شنبه
(2)
(0)
طراحی سیستم رانش خودرو برقی شهری سبک و سنگین
طراحی سیستم رانش خودرو برقی شهری سبک و سنگین

بررسی و معرفی 3 سیستم رانش طراحی شده برای پیاده سازی بر روی خودرو برقی شهری سبک و سنگین

در این بررسی برای 3 نوع خودرو شهری در کلاس‌بندی خودروهای هاچ‌بک شهری یا میکروکار با وزن ناخالص 1200 کیلوگرم شبیه به خودروهای دوو ماتیز و ام وی ام 110، خودروهای سدان و هاچبک سایز متوسط با وزن ناخالص 1500 کیلوگرم شبیه به خودروهای کوییک، ساینا و تیبا و خودروهای کراس اوور با وزن نا خالص 2500 کیلوگرم، سیستم رانش طراحی شده مشاهده می‌شود.


موتور خودرو برقی سبک شهری 

خودرو برقی با وزن کلی 1200 کیلوگرم، شیب پیمایی 26 درصد، سرعت نهایی 110 کیلومتر برساعت و توان بیشینه 35 کیلووات

خودرو الکتریکی شهری

مشخصات طراحی سیستم رانش با توان نامی 15 کیلووات و توان بیشینه 35 کیلووات جهت پیاده سازی بر روی خودرو الکتریکی با وزن کلی 1200 کیلوگرم که طبق طراحی های انجام شده، قطر چرخ 55 سانتی متر و ضریب دنده 1 به 8.5 به سرعت نهایی 110 کیلومتر برساعت رسیده و بیشینه شیب پیمایی 26 درصد معادل 14.5 درجه دارد در جدول زیر قابل مشاهده است. با پک باتری لیتیوم 144 ولت 90 آمپر ساعت، این خودرو تمام برقی پیمایش میانگین 85 کیلومتر با سرعت نهایی دارد.

مدل موتور : HAX-35-100-144
توان نامیگشتاور نامیشیب پیماییظرفیت باتری
15 kW32 Nm26 %26 kWh
توان بیشینهگشتاور بیشینهسرعت نهاییمسافت پیمایشی
35 kW100 Nm110 km/h230 km
توان سرعت نهاییضریب دندهوزن خالصمصرف انرژی
14.7 kW8.5900 kg135 Wh/km
ولتاژقطر چرخوزن ناخالصقیمت میانگین
144 V55 cm1200 kg00,000 دلار

مصرف انرژی این سیستم رانش برابر 135 وات ساعت بر کیلومتر و مسافت پیمایشی 230 کیلومتر در شرایط با پیمایش در سرعت نهایی 110 کیلومتر بر ساعت در شیب 0 درصد محاسبه شده است.


موتور خودرو برقی  شهری

خودرو برقی با وزن کلی 1500 کیلوگرم، شیب پیمایی 30 درصد، سرعت نهایی 120 کیلومتر برساعت و توان بیشینه 45 کیلووات

خودرو الکتریکی سبک شهری

مشخصات طراحی سیستم رانش با توان نامی 20 کیلووات و توان بیشینه 45 کیلووات جهت پیاده سازی بر روی خودرو الکتریکی با وزن کلی 1.5 تن که طبق طراحی های انجام شده، قطر چرخ 55 سانتی متر و ضریب دنده 1 به 10.5 به سرعت نهایی 120 کیلومتر برساعت رسیده و بیشینه شیب پیمایی 30 درصد معادل 16.7 درجه دارد در جدول زیر قابل مشاهده است. با پک باتری لیتیوم 320 ولت 90 آمپر ساعت، این خودرو تمام برقی پیمایش میانگین 200 کیلومتر با سرعت نهایی دارد.

مدل موتور : HAX45-120-320
توان نامیگشتاور نامیشیب پیماییظرفیت باتری
20 kW47 Nm30 %28.8 kWh
توان بیشینهگشتاور بیشینهسرعت نهاییمسافت پیمایشی
45 kW120 Nm120 km/h210 km
توان سرعت نهاییضریب دندهوزن خالصمصرف انرژی
19.9 kW10.51100 kg166 Wh/km
ولتاژقطر چرخوزن ناخالصقیمت میانگین
320 V55 cm1500 kg00,000 دلار

مصرف انرژی این سیستم رانش برابر 166 وات ساعت بر کیلومتر و مسافت پیمایشی 210 کیلومتر در شرایط با پیمایش در سرعت نهایی 120 کیلومتر بر ساعت در شیب 0 درصد محاسبه شده است.


موتور خودرو برقی شاسی بلند

خودرو برقی با وزن کلی 2500 کیلوگرم، شیب پیمایی 23 درصد، سرعت نهایی 130 کیلومتر برساعت و توان بیشینه 70 کیلووات

خودرو برقی شاسی بلند

مشخصات طراحی سیستم رانش با توان نامی 30 کیلووات و توان بیشینه 70 کیلووات جهت پیاده سازی بر روی خودرو الکتریکی با وزن کلی 2.5 تن که طبق طراحی های انجام شده، قطر چرخ 60 سانتی متر و ضریب دنده 1 به 10.5 به سرعت نهایی 130 کیلومتر برساعت رسیده و بیشینه شیب پیمایی 23 درصد معادل 13 درجه دارد در جدول زیر قابل مشاهده است. با پک باتری لیتیوم 336 ولت 150 آمپر ساعت، این خودرو تمام برقی پیمایش میانگین 270 کیلومتر با سرعت نهایی دارد.

مدل موتور : HAX70-165-336
توان نامیگشتاور نامیشیب پیماییظرفیت باتری
30 kW70 Nm23 %50.4 kWh
توان بیشینهگشتاور بیشینهسرعت نهاییمسافت پیمایشی
70 kW165 Nm130 km/h270 km
توان سرعت نهاییضریب دندهوزن خالصمصرف انرژی
29.2 kW10.51800 kg224 Wh/km
ولتاژقطر چرخوزن ناخالصقیمت میانگین
336 V60 cm2500 kg00,000 دلار

مصرف انرژی این سیستم رانش برابر 224 وات ساعت بر کیلومتر و مسافت پیمایشی 270 کیلومتر در شرایط با پیمایش در سرعت نهایی 130 کیلومتر بر ساعت در شیب 0 درصد محاسبه شده است.

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر